Välkomna till ett nytt läsår!

Vi hälsar er alla varmt välkomna till ett nytt läsår och en ny termin!

Under förra året möttes vi bla kring frågor som handlade om hur vi är mot varandra på nätet och hur vuxenvärlden gemensamt kan stötta eleverna i det. I samarbete med skolrådet kommer vi att fortsätta det arbetet, samt även spinna vidare på andra trådar som känns angelägna för hela skolan. Vi återkommer i den frågan.

Vi berättar mer om detta och annat av skolan planerade arbete inför läsåret när vi ses på höstens föräldramöten! Vi återkommer inom kort med datum för dessa. Håll utkik!

I samband med skolstart kommer ni också att få ett antal blanketter att fylla i och skicka tillbaka till skolan. Vi uppmanar er att göra det så snart som möjligt så att kontaktuppgifter mm till er stämmer redan från början. Viktigt är också att ni själva uppdaterar era uppgifter i Unikum, så att ni nås av information från skolan och vi kan nå er på bästa sätt!

Vår ambition är att så mycket information som möjligt ska skickas via Unikum så det är viktigt att uppgifterna stämmer där.

Behöver man någon form av specialkost eller vill ansöka om modersmålsundervisning så ligger de blanketterna på vår hemsida:

www.almungeskola.uppsala.se

Vi har några nya medarbetare som hälsas välkomna in i vårt sammanhang! Susann Karlström( fd Fält) lärare i förskoleklass, Julia Andersson lärare f-3, Emma Broberg lärare åk 4, Jessica Kristiansen lärare i åk 6, Berta Gonzalez-Guarro spanska, Beatrice Eriksson ma/no/teknik åk 7-9, Bosse Järpehag musik, Karolina Popek textilslöjd.

Men vi hälsar särskilt alla nya och gamla elever med föräldrar välkomna hit till oss på Almunge skola!

Skolan börjar igen den 19 augusti enligt ordinarie tid:

7.55 för åk F-3 och 6-9 samt 8.40 för åk 4-5

Med hopp om ett lärande, fantasirikt, tryggt och trevligt läsår!

Eva Wiman (biträdande rektor) och Bodil Eriksson (rektor)

13 augusti 2019